תיעוד לילי • משלחת בראשות הראשל"צ בחנה את ההרס בקבר יוסף: "סגנון של דאע"ש"

בנצי לייזרוביץ | צילומים: מאיר ברכיה. וידאו: שמואל אדלמן 1 Comment on תיעוד לילי • משלחת בראשות הראשל"צ בחנה את ההרס בקבר יוסף: "סגנון של דאע"ש"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אין ספק שהרס קבר יוסף הצדיק על ידי פורעים פלסטינים בשכם – נרשם כעליית מדרגה בהסלמה האחרונה. ההרס גרר תגובות קשות מגורמים שונים בעולם ואפילו יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן גינה את המקרה החמור.

אמש, 3 ימים לאחר שהמתפרעים הפלסטינים הציתו את הקבר – הלילה נכנסה משלחת רשמית מטעם המועצה האזורית שומרון בכדי לאמוד את הנזקים ולמחות על המעשה החמור.

בראשות המשלחת עמד הראשל"צ הגר"י יוסף כשלאליו נלוו ראש מועצת שומרון יוסי דגן, וסגנו דוידי בן ציון, הרב אליקים לבנון רב השומרון, תא"ל דוד מנחם ראש המנהל האזרחי, וגורמים ביטחוניים נוספים.
רגע קשה היה כשחברי המשלחת נכנסו למקום וראו את ההרס הגדול. בתגובה הראשל"צ הגר"י יוסף – נישק את המצבה ופתח בפסוק מתיאור חורבן בית המקדש: "באו גויים בנחלתך טימאו את היכל קדשך", לדבריו, "מה שנעשה כאן זו פשוט פעילות של דאעש. הלב לא יכול לתפוס את הרשע. איזה אנשים הורסים ככה מקום קדוש. אנחנו העם היהודי, שומרים על האתרים הקדושים שלהם על המסגדים והם ללא בושה מתייחסים כך למקום קדוש כמו קבר יוסף".

20151018224100

ראש מועצת שומרון יוסי דגן הודיע כי המועצה תבדוק כיצד לפעול לשיפוץ המקום. ואמר כי "המראות איומים וקשים. לא הגיוני להגיע במרכז ארץ ישראל לאחד המקומות הקדושים ביותר לעם היהודי, אתר מורשת בינלאומי והוא מחולל שבור. יש כאן מראות איומים שמוכיחים שוודאי שהרשות הפלסטינית הייתה מעורבת. אספסוף לא היה יכול לייצר כזה נזק לאורך זמן מבלי שהרשות הייתה מבחינה בדברים. השיש על המצבה שבור לחלוטין. הרצפות שבורות. הקירות שבורים. הכל שרוף".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    שימו לב להבדל בין דברי הרהב וההתלהמות של סרוגי הכיפה, לבין הכאב האמיתי הנשקף מפניו של ת"ח אמיתי, המצפה בענוה לגאולה השלימה והאמיתית.